Jak wybrać dobrego notariusza?
Usługi notariusza są niezbędne w sporządzaniu aktów notarialnych dotyczących sprzedaży lub kupna nieruchomości, lub niepodważalnego testamentu. Wybór odpowiedniego urzędnika nie jest jednak łatwy, gdyż nie każdy notariusz jest dobrym fachowcem. Powinien być profesjonalistą, który sprawi, że rozwiązanie sprawy będzie łatwe i tanie, a klienci nie będą musieli wkładać dużo wysiłku w cały proces.
O wyborze dobrego notariusza często decyduje lokalizacja jego biura. Wszystkich formalności dokonuje się w kancelarii, dlatego warto zadbać o to, żeby znajdowała się w niedalekiej odległości od miejsca zamieszkania, wówczas dojazd do lokalizacji będzie komfortowy i tani. Należy również pamiętać, że tani notariusz to niekoniecznie zły fachowiec. O umiejętnościach urzędnika decyduje przede wszystkim jego doświadczenie oraz wykształcenie, na które szczególnie warto zwracać uwagę.
Zaufanie i opinie innych
Dobry notariusz powinien wyróżniać się odpowiednim podejściem do klienta. Jego zadaniem jest wytłumaczenie w jasny sposób tego, jak postępować w trakcie prowadzenia sprawy. Powinien także poinformować, jakie dokumenty należy dostarczyć, aby wszystkie formalności były łatwe do zrozumienia nawet dla osób, które nie znają prawa i nigdy nie miały do czynienia z pracą z notariuszem.
Zaufanie to również istotna cecha, jaką powinien odznaczać się dobry notariusz. Osoba, która wyróżnia się profesjonalnym podejściem i szczerym nastawieniem do klienta stanowi gwarancję, że wszystko przebiegnie szybko i bezproblemowo. O jakości usług notariusza mogą świadczyć także opinie byłych klientów. Czasami nie są miarodajne, jednak w większości mogą bardzo dobrze poświadczyć o sposobie pracy biura notarialnego. Najlepiej jeśli wśród opiniodawców znajdują się znajomi, gdyż można mieć pewność, że ich opinia będzie szczera i prawdziwa. Uzyskane informacje mogą okazać się niezwykle cenne i z pewnością pomocne w wyborze odpowiedniego notariusza.